sunnuntai 7. joulukuuta 2008

Olen lahopää - Mein Kopf ist faul

Viime viikolla edistin saksan kielen opintoja kahdella tavalla. Ensin löysin Goethe Instituutin sivuilta joulukalenterin, jonka luukuista tulee pieniä kirjallisuuteen liittyviä tarinoita. Ne ovat pituudeltaan ja vaikeustasoltaan juuri sopivia kielitaidolleni. Sen jälkeen ostin keskustan Suomalaisesta Kirjakaupasta Der Spiegelin, jonka kuitenkin unohdin kauppaan - siis maksamisen jälkeen. Samassa rytäkässä kauppaan unohtui kolme joululahjakirjaa.

Homma meni itse asiassa näin: Olin pari päivää aikaisemmin jouluostoksilla ennen erästä harrastusta. Harrastuspaikasta pois lähtiessä en kuitenkaan muistanut ottaa ostoskasseja mukaan, vaan unohdin ne naulakkoon. Pari päivää myöhemmin menin hakemaan unohtuneita kassejani, jotka olivat samassa paikassa, johon olin ne jättänyt. Tämän jälkeen menin sitten sinne Suomalaiseen kaikkiaan viiden eri kassin kanssa. Suomalaisen ostokset laitettiin kuudenteen kassiin, jonka sitten onnistuin unohtamaan liikkeeseen maksamisen jälkeen. Tämän unohduksen huomasin vasta kahden päivän kuluttua kotona, kun yksi kirjoista olisi pitänyt paketoida ja antaa lahjaksi. Onneksi ostokseni oli Suomalaisessa laitettu talteen odottamaan minua, vaikka en edes unohtanut niitä kassalle, vaan johonkin hyllylle, kun innostuin vielä maksamisen jälkeen tutkimaan jotain kirjaa.

Odotan jännityksellä, mitä unohdan ja mihin, kun huomenna haen ne ostokset sieltä Suomalaisesta.

Valitettavasti olen taas sortunut liialliseen työntekoon, minkä lisäksi olen vapaa-ajalla huhkinut yhden työksi laskettavan asian parissa. Ainakin osa lahopäisyydestäni johtuu stressistä ja liian vähäisestä nukkumisesta. *Huokaus*

Ei kommentteja: