tiistai 17. kesäkuuta 2008

Cheese!

Kun minä en näytä saavan millään edistettyä kameran hankintaa, ovat täysin tuntemattomat ihmiset alkaneet tyrkyttää minulle omia kuvausvälineitään koekäyttöön. Pääsin tänään ikuistamaan kolme matkailevaa pariskuntaa rautatieaseman edessä. Seisoin noin 15 minuuttia assan edessä odottamassa erästä sukulaisneitiä (mörökölli sinut vieköön!), joka halusi ehdottomasti tavata juuri kyseisessä paikassa, mutta oli tietenkin tuttuun tapaansa myöhässä. Minä sen sijaan olin tällä kertaa ajoissa ja sain rinkkaväen luottotehtäviä osakseni. Matkailijoiden määrä Helsingissä on mahdollisesti kasvussa tai sitten minä vaan näytän avuliaalta, sillä vain viikko sitten kuvasin pyynnöstä japanilaisryhmää Pikku-Parlamentin puistossa.

Olisi varmaan pitänyt varoittaa niitä matkailijoita siitä, että minuun ei kuvaajana ole luottamista. Joskus hyvin kauan sitten erityisesti isoveljelläni oli tapana nauraa otoksilleni. Kerrankin olin ratsastusleirillä kuvannut ahkerasti ja paneutuen kokonaisen 24 kuvan filmin. Valokuvaamosta (ennen vanhaanhan kuvat täytyi kehittää...) sain kuitenkin kummallisia kuvia puolikkaista hevosista. Veljeni kyseli ilkkuen, miksi en ole kuvannut hevosten selkiä ja korvia. Tähän minä yritin kovasti puolustautua, että hevosten yläosa on tarkoituksella jätetty pois. Toivottavasti matkailijat päätyivät kokonaisina kuviinsa. Yksi pariskunta halusi muuten kuvassa pussailla, tai paremminkin nuoleskella toisiaan...

Ei kommentteja: