sunnuntai 18. tammikuuta 2009

Sattumanvaraisia asioita

Olen tainnut viime aikoina olla jossain muualla kuin nappikauppaamassa. Tänään olin pitkästä aikaa kotona. En jaksanut ottaa yhtään kontaktia puhelimeen, joka välillä kilisi. Katsoin 360 minuuttia Boston Legalia, joka on aivan mielettömän hyvä opetusohjelma. Eräs juristikaverini katselee saksalaisia rikossarjoja niin, että jättää ensimmäiset 5 minuuttia katsomatta. Teen BL:n kanssa jotain saman tapaista. Vuodenvaihde on jo niin kaukana, etten jaksa kirjoittaa tänne sitä Jospan uudenvuodenmeemiä, mutta tässä siihen nyt liikkeellä olevaan meemiin liittyen kuusi sattumanvaraista asiaa minusta.


1. Olen luvannut mennä ensi viikolla tismalleen samalla hetkellä sekä taitoluistelun EM-kisoihin että DocPoint-festareille. En vielä ole päättänyt, kumpaan teen oharit.

2. Teen tieteellistä tutkimusta aiheesta, jota on vaikea tieteellisesti tutkia. Me kaikki ihmiset olemme tehneet tuota asiaa noin 1-4 -vuoden iästä lähtien. Ihmiset eroavat sen suhteen suuresti ja sen ymmärtäminen on vaikeaa. Joskus siitä voi olla hyötyä, mutta yleensä se liittyy erilaisiin katastrofeihin.

3. Heitin äskettäin erään henkilön kasvoille lasillisen kivennäisvettä.

4. Minulla on mentori, jonka kanssa käymme saman tyyppisiä keskusteluita samoissa merkeissä kuin Boston Legalin Alan ja Denny parvekkeella.

5. Olen viettänyt koko päivän pyjamassa, mitä en ehdi tehdä usein. Rakastan pyjamia, mutta asetan niille korkeat standardit. Ostan aina joulukuussa 1-3 pyjamaa itselleni, koska muina aikoina niitä ei paljon ole myytänä. Joskus löydän niitä matkoilta. Nukun pyjamassa tai alasti. Muita vaihtoehtoja ei ole.

6. En kerro tärkeimpiä asioitani koskaan tuoreina kuin yhdelle ystävälle. Muille ystäville kerron ne vasta myöhemmin ja sukulaisilleni kerron ne vasta vanhentuneina. Kerron tärkemmistä asioistani kuitenkin lähes aina 1-4 ihmiselle, silloin kun ne ovat ajankohtaisia. Minun ehkä pitäisi päivittää ns. parhaiden ystävien listaa...

4 kommenttia:

Nuorallatanssija kirjoitti...

Mielenkiintoisia satunnaisuuksia :)

Mietin, mitä itse olen tehnyt 1-4 -vuotiaasta... Kävellyt tai puhunut, harvemmin se onnistuu yhtäaikaisesti ;)

Pyjamapäivät ovat parhaita!

Asioiden kertominen on mullakin viiveellistä. Melkein psykolopatologisoin siitäkin ongelman (kun en uskalla kertoa jne.), mutta onneksi se lieneekin ihan yleistä :) Joistakin asioista minun on helpompi kertoa etäisemmille ihmisille (jopa omalla naamalla), mutta viivyttelen läheisimmille kertomista. Hassua!

Muikea kirjoitti...

Niinpä, salaisuuksia... Monet ihmiset kertovat asioita viiveellä tai eivät ollenkaan. Jostain syystä olisin kuvitellut sinun kommentoivan erästä toista kohtaa ;-)

Nuorallatanssija kirjoitti...

Hmm, minulla ei ole mielipidettä taitoluistelusta. Kivennäisvettä en ole heittänyt enkä vastaanottanut. Bostonia en ole katsonut. Siispä kommentoin kaikkia muita kohtia :)

Muikea kirjoitti...

ok.. Tarkoitin sitä veden heittoa. Se kun ei ole itselleni kovin tyypillinen toimintatapa (kerran aikaisemmin olen vinttassut, mutta se oli vähän erilainen tilanne), enkä usko että sinullekaan. Mutta mutta, se oli kumman vapauttavaa. Heti sen lasillisen jälkeen tuli mieleen pari muutakin tilannetta, joissa olisi pitänyt tähdätä :-D